GRUNDTVIG: Ευρωπαϊκό πρόγραμμα δια βίου μάθησης (2009-2011)

09 March 2011

grundtvig

 

Διαδικασίες υποδοχής και αρωγής μαθητών στα όρια του κοινωνικού αποκλεισμού

Procedimientos de acogida y seguimiento del alumno en peligro de exclusion social

... η εκπαίδευση πρέπει να είναι προσβάσιμη διά βίου και θα πρέπει να άπτεται τόσο της ιδιότητας του πολίτη όσο και της προσωπικής ανάπτυξης και πολιτιστικής καλλιέργειας. Η ιδέα των εκπαιδευτικών συμπράξεων εδράζεται στο πνεύμα του Γκρούντβιχ. Το κέντρο βάρους είναι οι σχέσεις και η διαπροσωπική επικοινωνία.

Το πρόγραμμα Grundtvig πραγματεύεται το θέμα του κοινωνικού αποκλεισμού και υλοποιείται στο Εσπερινό Γυμνάσιο Σερρών, έχει διάρκεια 2 έτη (2009-2011), με κύρια γλώσσα τα Ισπανικά και τα Αγγλικά.

Εισαγωγή

Ένα υψηλό ποσοστό μαθητών των οργανισμών μας έχει εγκαταλείψει πρόωρα τις σπουδές του ή δεν έχει σπουδάσει ποτέ. Είναι άνθρωποι με εργασιακές δυσκολίες, μετανάστες με δυσκολίες στην εργασία και την επικοινωνία, τσιγγάνοι και άλλες ομάδες. Σ' αυτό το προφίλ πρέπει να προστεθεί ότι τα ενδιαφέροντα, οι ανάγκες και το γνωστικό τους επίπεδο είναι πολύ διαφορετικά.

Μ' αυτό το τόσο διαφορετικό προφίλ και με σκοπό να μειωθεί η μαθητική εγκατάλειψη, οφείλουμε να εμβαθύνουμε στις ακόλουθες όψεις:

  • Να εντοπίσουμε τα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες, το γνωστικό επίπεδο
  • Να προβλέψουμε αν είναι δυνατό, το ρυθμό μάθησης, με στόχο να κατευθύνουμε την εκπαίδευσή τους στην προσφορά που καλύτερα ανταποκρίνεται στο προφίλ τους
  • Να παρακολουθήσουμε την εκπαίδευσή τους με στόχο να αναπροσαρμόσουμε τη μορφωτική διαδικασία σε κείνες τις περιπτώσεις κατά τις οποίες εντοπίζεται μία παρέκκλιση από τα προβλεπόμενα, μια και κάποτε, κυρίως σε αλλοδαπούς μαθητές, παρατηρούνται διαφορετικοί ρυθμοί μάθησης από αυτούς της ομάδας, που παραπέμπουν σε μία επανακατάταξη του μαθητή.

κάντε κλικ ΕΔΩ1 και ΕΔΩ2 για να δείτε περισσότερα για το πρόγραμμα