ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ, ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ COVID-19

Ενδοσχολική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών, Σχ. Έτος 2021-2022

Στα πλαίσια της προσπάθειας  για την ανάσχεση της σχολικής διαρροής στο Εσπερινό Γυμνάσιο –Λ.Τ. Σερρών,  πραγματοποιήθηκαν   –  εκτός του σχολικού ωραρίου  και  με όλες τις  προβλεπόμενες  διατάξεις  που ισχύουν  στα πλαίσια των μέτρων για την αντιμετώπιση της  πανδημίας του COVID-19  -  στο χρονικό διάστημα των μηνών Φεβρουαρίου- Μαρτίου 2022, (5)  πέντε τρίωρα βιωματικά εργαστήρια με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, και  την  εκπρόσωπο  του  Κέντρου  Πρόληψης  των  Εξαρτήσεων  και  Προαγωγής  της  Ψυχοκοινωνικής  Υγείας    «ΟΑΣΙΣ»  κ. Καλλισθένη  Δεμιρτζή - ψυχολόγο -   με  θέμα ΄:  «Διαχείριση κρίσεων στη σχολική τάξη,  στα  πλαίσια  της  πανδημίας  COVID-19 ».

Κατά την διάρκεια των εργαστηρίων έγιναν τα παρακάτω:

(1) Ανίχνευση  και  προσδιορισμός  των αναγκών-προσδοκιών των εκπαιδευτικών από  τα εργαστήρια.

(2) Επεξεργασία θεμάτων επικοινωνίας, συνεργασίας και βελτίωση του κλίματος του σχολείου. Επίσης δόθηκε έμφαση στην κατανόηση της ενεργητικής ακρόασης, στο θεσμό της  διαμεσολάβησης  που  προάγει την ανάληψη ευθυνών  από τους μαθητές μέσα στο σχολικό περιβάλλον και μειώνει τις εντάσεις και συγκρούσεις μεταξύ τους.

(3) Επεξεργασία της διαχείρισης κρίσεων μέσα στην σχολική κοινότητα καθώς και της διαχείρισης του μετατραυματικού στρες  μετά από μία καταστροφή.

Τα βιωματικά εργαστήρια , έγιναν στο πλαίσιο της προσπάθειας ανάδειξης των ικανοτήτων, αξιών και αποθεμάτων εκπαιδευτικών και μαθητών με στόχο πάντα την διαχείριση των καταστάσεων που προκύπτουν εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης που βιώνουμε  ( πανδημία  COVID-19 ).

 

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε χρήση ΤΠΕ

Παροχή υποστήριξης ενδοσχολικά, σε ομάδα εκπαιδευτικών για διαχείριση και μετάβαση του υλικού του σχολείου, από την παλιά στην νέα ιστοσελίδα μας.

Νοέμβριος 2021

Σύγχρονη & Ασύγχρονη Διδασκαλία (Webex, Zoom, moodle, eclass, e-me..)

Παροχή υποστήριξης, στο διδακτικό προσωπικό, σε θέματα εγγραφής και εισόδου στο Zoom, καθώς και στο WebEx για την σύγχρονη τηλεδιδασκαλία, όπως αυτή γίνεται από το https://webex.sch.gr. Παροχή βοήθειας στη χρήση της σύγχρονης και ασύχρονης διδασκαλίας με τις ανωτέρω ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

espwebex

Οκτώβριος-Νοέμβριος 2020


Η χρήση των ΤΠΕ ως μέσων διδασκαλίας και μάθησης : παιδαγωγικά ζητήματα

Ενδοσχολικη Επιμορφωση
25 September 2014
Last Updated: 21 March 2015

Εισηγητής: ΜΠΙΚΟΣ  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ  ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ)

Προϋποθέσεις παιδαγωγικής αξιοποίησης των Νέων Μέσων

Αποτελεί πραγματικότητα ότι ο ηλεκτρονικός υπολογιστής έχει εισαχθεί στην κοινωνία και στην εκπαίδευση και γίνονται προσπάθειες αξιοποίησής του τόσο στο μάθημα της πληροφορικής όσο και στα υπόλοιπα σχολικά μαθήματα. Επιχειρείται δηλαδή η χρήση των εφαρμογών των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών, με στόχο την προώθηση της διδακτικής διαδικασίας και της βελτίωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων.


Η παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση

Ενδοσχολικη Επιμορφωση
25 September 2014
Last Updated: 10 December 2014

Εισηγητής: Κιουλάνης Σπύρος

Αποσπάσματα Επιμορφωτικού Υλικού από την Εγκάρσια δράση: «Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση» του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών.

 

 

Εισήγηση για την Ενδοσχολική Βία

Ενδοσχολικη Επιμορφωση
25 September 2014
Last Updated: 21 March 2015

Εισήγηση για την Ενδοσχολική Βία , Εισηγήτρια: Μαρκάκη Χριστίνα – Συμβουλευτικός Ψυχολόγος

Σχολική Στοχοποίηση
Ορισμός: Ο όρος Bullying (ψευτοπαλληκαριά), αφορά τον εκφοβισμό, την επίθεση ή την απόρριψη κάποιον μεμονωμένων ατόμων από το χώρο του σχολείου.


Περιεχόμενο εσωτερικής επιμόρφωσης στις ΤΠΕ

[Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία-Γενικές κατευθύνσεις και προτάσεις]

Εφαρμογές και εργαλεία γενικού σκοπού στην εκπαιδευτική διαδικασία (ΜΕΡΟΣ Α'):

  1.  Διαχείριση και οργάνωση εκπαιδευτικού υλικού σε ψηφιακή μορφή.
  2. Χρήση εφαρμογών γραφείου
    Μελέτη περίπτωσης:  "Δημιουργία διαγωνισμάτων και φύλλων αξιολόγησης"

alt

Βασικές Δεξιότητες

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ1

autoaxiologisi

Εφαρμογές και εργαλεία γενικού σκοπού στην εκπαιδευτική διαδικασία (ΜΕΡΟΣ Β'):

  1. Μελέτη περίπτωσης: δημιουργία παρουσιάσεων
  2. Χρησιμότητα των λογιστικών φύλλων στην τάξη και όχι μόνο.
 

Εργαλεία του Διαδικτύου  ως αρωγός στην διδασκαλία (ΜΕΡΟΣ Α'):

  1. Μηχανές αναζήτησης (αποτελεσματικές τεχνικές αναζήτησης)
  2. Wiki's
  3. e-yliko

alt

Διαδίκτυο (Παρουσίαση)

Εργαλεία του Διαδικτύου  ως αρωγός στην διδασκαλία (ΜΕΡΟΣ Β'):

  1. Αναζήτηση οπτικοακουστικού υλικού (youtube, google.videos, ψηφιακό αρχείο ΕΡΤ, εκπαιδευτική τηλεόραση)
  2. ΕργαλείαGoogle

alt

Εργαλεία στον Παγκόσμιο ιστό (παρουσίαση)

Ηλεκτρονική επικοινωνία και ενημέρωση: e-mail, forum, RSS κλπ.

Η πλατφόρμα MOODLE (ασύγχρονη εκπαίδευση)