Get Adobe Flash player

Ερωτηματολόγια

Στόχοι της διερεύνησης

Βελτίωση των διαδικασιών υποδοχής, προσανατολισμού και αρωγής των μαθητών μας, ιδίως αυτών που ανήκουν σε ευαίσθητες ή περιθωριοποιημένες κοινωνικές ομάδες με σκοπό να περιορίσουμε τη μαθητική εγκατάλειψη εξαιτίας της ματαίωσης των προσδοκιών τους, ή απλώς επειδή δεν ανιχνεύθηκαν σωστά τα ενδιαφέροντα, οι ανάγκες, το γνωστικό επίπεδο κι ο πιθανός ρυθμός μάθησης τους.

Ανάπτυξη εργαλείων για να πληροφορηθούμε την άποψη των καθηγητών και των μαθητών μας για την αποτελεσματικότητα και τις δυνατότητες βελτίωσης των τωρινών μεθόδων υποδοχής, προσανατολισμού και αρωγής των μαθητών μας.


Απαραίτητες πληροφορίες που αφορούν το αντικείμενο μελέτης και τους συμμετέχοντες

Με δεδομένη την διαφορετικότητα των συμμετεχόντων τόσο όσον αφορά τις ιδιαιτερότητες της χώρας προέλευσης αλλά και των ίδιων των κέντρων καθώς επίσης και το γεγονός ότι ως κοινό σημείο εντοπίστηκε το ότι και οι τέσσερεις εταίροι ασχολούνται με τη εκπαίδευση ενηλικων, ως εργαλείο διερεύνησης επιλέχθηκε η χρήση ενός ερωτηματολογίου που σκοπό είχε, την διεξοδική διερεύνηση θεμάτων όπως είναι:

an imageΣτατιστικά

στοιχεία σχετικά με το προφίλ των μαθητών των κέντρων (φύλο, ηλικία, καταγωγή, οικογενειακή κατάσταση, εργασιακή κατάσταση)

 

an imageΛόγοι

απομάκρυνσης από το σχολείο

 

an imageΠροσδοκίες

που έχουν από την επιστροφή τους στο σχολείο.

 

an imageΔυσκολίες

που αντιμετωπίζουν κατά την φοίτηση τους

Το τελικό ερωτηματολόγιο

ΦΥΛΟ

1. Ηλικία:

2. Κατάσταση:

3. Εθνικότητα: Καθορίστε τη χώρα

4. Μειονότητες: Καθορισμός εθνικότητας

5. Αριθμός παιδιών:

6. Εργασιακή κατάσταση:

7. Εάν εργάζεστε, ποιο είναι το είδος της σύμβασης;

8. Πόσα χρόνια είχε εγκαταλείψει το σχολείο;

9. Ποιες είναι οι παρακάτω καταστάσεις είναι πιο κοντά στη λόγους για τους οποίους εγκατέλειψαν το σχολείο; (οικογενειακοί, οικονομικοί, χαμηλή επίδοση, εισαγωγή στην αγορά εργασίας, ασθένεια)

10. Τι περιμένετε να σας προσφέρει η επιστροφή σας  στο σχολείο;

11. Σας βοήθησε κάποιος στην απόφασή σας; Εάν ναι, ποιος;

12. Είστε ικανοποιημένος με τις σπουδές σας στο Κέντρο;

13. Ποιο είναι το πιο θετικό του σχολείου

14. Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχετε στο σχολείο;

15. Τι θα προτείνατε για τη βελτίωση της κατάστασης;

16. Πόσο νομίζετε ότι θα σας βοηθήσουν μελλοντικά οι σπουδές σας;

17. Πόσο καιρό έχετε ζήσει σε αυτή τη χώρα;

  • 0-1 χρόνια
  • 1-3 χρόνια
  • 3-5 χρόνια
  • 5-10 χρόνια
  • Γεννήθηκα εδώ.

18. Γνωρίζατε Ισπανικά/ Ελληνικά/ Ιταλικά/ Πορτογαλικά κατά την άφιξή σας στη χώρα;

  • Όχι
  • Μόλις λίγες λέξεις
  • Είχα βασικές γνώσεις
  • Ναι

19. Πόσα είναι τα μέλη της οικογένειας που ζουν μαζί σας;

  • 0
  • 1
  • 2-3
  • πάνω από 3

20. Τι περισσότερο εκτιμάτε από  τον πολιτισμό αυτής της χώρας; (Επιλέξτε μέχρι 2 επιλογές) Να προσδιορίσετε άλλες

  • Είναι πιο εύκολο να βρει σταθερή εργασία και καλύτερα αμειβόμενη,
  • Περισσότερες ευκαιρίες και δυνατότητες για να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής σας,
  • Αυξημένη ασφάλεια για την οικογένειά μου,
  • Το κλίμα, ο πολιτισμός, το φαγητό, οι εκδηλώσεις...,
  • Ο χαρακτήρας του λαού ,
  • Άλλο

21. Σε πόσο χρόνο συνειδητοποίησε ότι έπρεπε να μάθει την τοπική γλώσσα της χώρας;

  • Αμέσως (λίγες ημέρες)
  • Κατά τις πρώτες εβδομάδες
  • Μετά από λίγους μήνες
  • Δεν το θεωρώ αναγκαίο

 

22. Ποιες πτυχές του πολιτισμού ή της συμπεριφοράς σας, νομίζετε ότι δεν είναι καλά κατανοητοί από το λαό αυτής της χώρας;

  • Καθημερινή ρουτίνα μου (χρονοδιάγραμμα, συνήθειες εργασίας ...)
  • Η θρησκεία μου και τις συνήθειες που συνδέονται
  • Προσωπική εμφάνιση (ρούχα, συμβολικά ρούχα, τα μαλλιά, ...)
  • Το να μιλάω στη μητρική μου γλώσσα μπροστά σε άλλους που δεν γνωρίζουν
  • Άλλο______________________________________

23. Δεδομένου ότι ζείτε σε αυτή τη χώρα έχουν αλλάξει κάποια από τα ήθη σας;

  • Ναι, τι είναι αυτό;_____________________________________
  • Όχι
  • Δεν ξέρω

24. Θέλετε τα παιδιά σας να διατηρήσουν τη γλώσσα και τον πολιτισμό της χώρας σας;

  • Ναι
  • Όχι
  • Δεν ξέρω
  • Δεν έχω παιδιά

25. Ποια γλώσσα ομιλείτε πιο συχνά στο σπίτι;

  • Ρώσικα
  • Ελληνικά
  • Γεωργιανά
  • Ποντιακά

26. Ποια γλώσσα έχετε σπουδάσει στη χώρα σας:

27. Από τα παρακάτω επιλέξτε αυτό ή αυτά που εκφράζουν την κατάσταση στην οποία συνήθως χρειάζεστε βοήθεια για να επικοινωνήσετε

  • Ψώνια
  • Γιατρός
  • Σχολείο
  • Συμπλήρωση εγγράφων
  • Περισσότερα ...

28. Έχετε κάνει μαθήματα ισπανικών για αλλοδαπούς;

  • Ναι
  • Όχι

29. Πόσο συχνά παρακολουθούν αυτά τα μαθήματα κάθε εβδομάδα; Ημέρες - ώρες την εβδομάδα

30. Πώς θα αξιολογούσατε την ευχέρεια σας στην τοπική γλώσσα;

  • Μπορώ να μιλήσω άπταιστα
  • Πολύ καλή
  • Αρκετά καλή
  • Χαμηλή
  • Πολύ χαμηλή

31. Νομίζετε ότι είχατε προβλήματα αποδοχής, μισαλλοδοξίας και καταχρήσεων στον τόπο εργασίας ή σπουδών; Διευκρινίστε τι συνέβη

  • Ναι, πάντα
  • Συχνά
  • Μερικές φορές
  • Εάν ναι, να περιγραφεί αυτό που σας συνέβη____________________________________________________________________________-

32. Πόσο συχνά μιλάτε Ελληνικά;

  • Πολύ Συχνά (τουλάχιστον μία φορά την ημέρα)
  • Μερικές φορές (τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα)
  • Σχεδόν ποτέ ή ποτέ

33. Στην τρέχουσα εργασία σας χρησιμοποιείτε την ακαδημαϊκή ή επαγγελματική εμπειρία που είχατε πριν έρθετε εδώ;

  • Ναι, πάντα
  • Συχνά (τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα)
  • Μερικές φορές χρησιμοποιώ την προηγούμενη εκπαίδευση μου, αλλά σπανίως
  • Ποτέ (η κατάρτιση και η εμπειρία μου δεν έχει σχέση με τη δουλειά που έχω)
  • Δεν έχω καμία θέση εργασίας

34. Με ποιόν τρόπο πληροφορηθήκατε για την ύπαρξη του Εσπερινού Σχολείου; Προσδιορίστε άλλα

  • Ραδιόφωνο
  • Τύπος
  • Από φίλους ή γνωστούς που είναι ή υπήρξαν μαθητές
  • Από φίλους ή γνωστούς που δεν είναι ούτε υπήρξαν μαθητές
  • από άλλα δημόσια ιδρύματα
  • Άλλο _______________________________________________-

35. Ξέρετε το ωράριο λειτουργίας του σχολείου;

  • Ναι
  • Όχι

36. Αν ναι, θεωρείτε ότι σας διευκολύνει στους εκπαιδευτικούς σας στόχους;

  • Ναι
  • Όχι

37. Είστε ικανοποιημένος/η από τις πληροφορίες που λάβατε πριν από την εγγραφή σας στο Κέντρο;

  • Πολύ ικανοποιημένος
  • Ικανοποιημένος
  • Δυσαρεστημένος
  • Πολύ δυσαρεστημένος

38. Πώς θα αξιολογούσατε το πρόγραμμα του σχολείου;

  • Πολύ κατάλληλη
  • Επαρκούς
  • Ανεπαρκείς
  • Πολύ κακή

39. Είχατε σωστή ενημέρωση σχετικά με τις επιλογές που ταιριάζουν καλύτερα στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες σας;

  • Ναι
  • Όχι

40. Αν απαντήσατε ναι, ποιο μέσο χρησιμοποιηθηκε για να προσδιοριστούν τα ενδιαφέροντα, οι ανάγκες σας και η προηγούμενη γνώση;

  • Κανένα
  • Μόνο ανεπίσημη συνομιλία
  • Μόνο συνέντευξη
  • Μόνο τεστ γνώσεων
  • Προσωπική συνέντευξη και τεστ δεξιότητων

41. Εάν η συνέντευξη, το τεστ, κλπ. ανέδειξε για σας μια συγκεκριμένη κατεύθυνση και εκπαιδευτικό επίπεδο. Πως θα σας φαινόταν αυτή η προσέγγιση;

  • Πολύ κατάλληλη
  • Επαρκής
  • Ανεπαρκής
  • Πολύ κακή

42. Ξέρετε πάντως ότι μετά την αρχική τους μαθητές πλαίσιο έχουν εκφράσει τη διαφωνία τους;

43. Αν η απάντησή σας στο παραπάνω ερώτημα είναι ναι Πως αισθάνεσαι την αντίδραση του Κέντρου;

44. Πώς αισθάνεστε την ανησυχία του Κέντρου για την πρόοδό σας και να σας ενημερώνουμε;

 

Σχεδιασμός...

τελικού ερωτηματολογίου

  • Απόφαση σχετικά με τους στόχους της μελέτης (βλέπε στόχοι της διερεύνησης)
  • Κατανόηση του θέματος (βλέπε γενικές πληροφορίες και κοινωνικός αποκλεισμός)
  • Προσδιορισμός απαραίτητων περιγραφικών πληροφοριών
  • Η αρχική υπόθεση, προς μελέτη, αφορά στην επάρκεια ή όχι των υφιστάμενων διαδικασιών των υποδοχής, προσανατολισμού και αρωγής μαθητών στα όρια του κοινωνικού αποκλεισμού
  • Οι πληροφοριες που χρειάζονται για τον έλεγχο των υποθέσεων εχουν να κάνουν με τον προσδιορισμό των προσδοκιών, των δυσκολιών, των λόγων απομάκρυνσης από το σχολικό περιβάλλον των μαθητών
  • Προσδιορισμός μελετώμενου πληθυσμού (βλέπε οι μαθητές των κέντρων μας και ιδιαίτερα αυτοί που πλησιάζουν το προφίλ των ομάδων που κινδυνεύουν με κοινωνικό αποκλεισμό)
  • Πληροφορίες σχετικά με τους συμμετέχοντες στη μελέτη (βλέπε φύλο, ηλικία, οικογενειακή κατάσταση, χώρα προέλευσης κλπ.)

Διαδικασία...

που ακολουθήθηκε από τις ομάδες για την χρήση των ερωτηματολογίων ως εργαλείο διερεύνησης


  • Κατά την πρώτη συνάντηση στην Ισπανία αποφασίστηκε η χρήση ενός ερωτηματολογίου ως εργαλείο διερεύνησης και έγινε ένας πρωταρχικός σχεδιασμός.
  • Κατόπιν κάθε κέντρο συνέταξε το δικό του ερωτηματολόγιο στηριζόμενο στα παραπάνω συνδυάζοντας ταυτόχρονα τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (βλέπε συνάντηση στην Ιταλία)
  • Στη συνέχεια τα ερωτηματολόγια επεξεργάστηκαν ώστε να προκείψει μία τελική φόρμα που να περιλαβάνει, κατά το δυνατόν, τις ιδιαιτερότητες του κάθε κέντρου (βλέπε συνάντηση στην Πορτογαλία)
  • το τελικό προϊόν μοιράστηκε στους μαθητές κάθε κέντρου και τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στην τελευταία συνάντηση των ομάδων στην Ελλάδα.

Συμμετέχοντες

Ερωτηματολόγια

Εργαλείο συλλογής πληροφορίας (απαντήσεων σε ερωτήσεις) Σκοπός η συλλογή των απαραίτητων δεδομένων για την απάντηση της ερευνητικής υπόθεσης (ερευνητικών υποθέσεων)

Πλεονεκτήματα ερωτηματολογίου

  • Συλλογή πληροφοριών από μεγάλο αριθμό ατόμων σχετικά εύκολα και οικονομικά
  • Απαντήσεις που μπορούν να ποσοτικοποιηθούν
  • Σχετικά εύκολη η ανάλυση των πληροφοριών που συλλέγονται

Blog...

an image
Οι ομάδες εργασίας....
Έχουν δημιουργήσει ένα blog με σκοπό την διευκόλυνση της συλλογικής εργασίας καθώς και την άμεση ανακοίνωση των εργασιών, δράσεων και αποτελεσμάτων...

Για να δείτε το Blog κάντε κλικ εδώ